Manifestatie 16 09 2018 Amsterdam

Hieronder ziet u informatie over de manifestatie die wij gehouden hebben op 16 september op het Beursplein in Amsterdam

Link naar een korte video van deze manifestatie

Over de beertjes actie!

Als u mee wilt doen met de beertjesactie (zie onder), graag een foto meenemen van de kinderen die u onder de aandacht wilt brengen. Met daarop kort wat informatie, zoals namen, leeftijd, wanneer ze zijn weggehaald.

12:00-14:00 Stands, activiteiten en interviews

12:30-14:00 Poffertjes (op vertoon van een voucher)

14:00-16:00 Podium met optredens en sprekers

16:00-17:00 Protestmars, beertjes neerleggen bij paleis op de dam

Interviews

Diana Herbst van Kampen en Jamila Amestoun zullen tijdens de manifestatie mensen interviewen die door toedoen van Jeugdzorg of de Raad van Kinderbescherming in problemen zijn gekomen. Uw verhalen zijn belangrijk bewijs! Meld u aan bij opkomstvoorhetkind@gmail.com.

Stands

Stichting Dutch Child Center

Julia Bregts, schrijfster van “Is autisme een beperking of beperkt de omgeving de autist” ondersteunt de manifestatie  door 20 gesigneerde boeken uit te delen

Sprekers en optredens

• Sobha Dalloesingh, Stichting Burger in Nood
  • Willem Schutte, Stichting i.o. Opkomst voor het Kind
  • Mr. Menaze (Rap) (link naar video)
  • Gospel: Miquela van der Bent – Neyda (vocal), Sarissa van Elten – Neyda(vocal), Tammerly Jayne (vocal en piano)

Rondom de manifestatie zijn er meerdere activiteiten voor de kinderen:

• Gitaarworkshop
  • Clownstand
  • Oud Nederlandse spelletjes

We willen graag iedere ouder die zijn kind niet of nauwelijks meer ziet een beertje geven. Zij worden dan vervolgens uitgenodigd om een pleistertje op het beertje te plakken en er een kort briefje bij te doen met het verhaal van het kind. We zullen vervolgens de beertjes neerleggen voor het paleis op de Dam. Ieder die langskomt mag er dan eentje meenemen.

Voor de protestmars graag een rood t shirt aandoen als je er één hebt! De stokken van spandoeken moeten dun zijn. Teksten met bedreigingen, scheldwoorden of verwijzingen naar Nazi Duitsland zijn niet toegestaan. Voor de rest, laat de wereld weten wat er gaande is in Nederland!

Voorbeelden:

• Zo moeder, zo dochter, zo vader, zo zoon, je eigen kind thuis, heel gewoon.
  • Jeugdzorg baart geen kinderen, maar kopzorgen!
  • Jeugdzorg moet het oordeel van de medisch deskundige accepteren, niet de jongere laten creperen.

Idee: Neem een spandoek mee met een foto van een gelukkig gezin dat door Jeugdzorg uit elkaar is gehaald: Geef de kinderen van de familie … terug!